Denne annonsen har utløpt.
IMDi har et viktig samfunnsoppdrag med å bosette, integrere og gi kompetanse til flyktninger som kommer til Norge.
IMDi vil hjelpe flyktningene på en smidig, effektiv og menneskelig måte gjennom digitaliseringsverktøy for å sikre at de mottar bistand så fort som mulig.
IMDi skal satse tungt for å lykkes med neste trinn i digitaliseringsreisen, blant annet gjennom å styrke avdelingen Digitalisering med både arkitekt, testleder og prosjektleder.
Avdeling Digitalisering har ansvar for IMDis utviklingsportefølje på våre fagområder. Porteføljestyring, prosjektstyring og arkitekturstyring er innført og under kontinuerlig utvikling. Vi har ambiøse digitaliseringsmål, og for å lykkes med målene og utviklingsarbeidet må tjenester, arbeidsformer og bruk av teknologi etableres på nye måter.
Vi ser etter en prosjektleder som kan bidra å styrke avdelingen og digitaliseringsreisen til IMDi. Vi ser etter én som er konseptuell og har stor IT kunnskaper kombinert med erfaring fra smidig arbeid. Som prosjektleder vil du lede digitale utviklingsprosjekter fra konsept til realisering, herunder styre fremdrift, planer, kostnader, risikovurderinger, ressurser og kvalitet.
Med mange pågående digitaliseringsprosjekter, samtidig som viderutvikling og forvaltning har høy aktivitet, er det behov for flere prosjektledere for å sikre helhetlige løsninger og langsiktig gevinstrealisering i IMDi. Du vil arbeide i et tverrfaglig utviklingsmiljø innen digitalisering, med interne og eksterne fagpersoner.
Om du verdsetter annerledeshet og det å kunne være en del av en arbeidsplass som rommer ulike bakgrunner, forutsetninger og kompetanse bør du fortsette å lese nedover.
For oss i IMDi er ikke mangfold og inkludering bare buzzwords, men en sentral bærebjelke for et godt og rikt arbeidsmiljø. Hvis du ønsker å utvikle deg som prosjektleder og utfordre hvordan IMDis fremtidige tjenester ser ut, er dette stillingen for deg.
Dette er jobben:
- Lede smidige digitale utviklingsprosjekter fra konsept til realisering, herunder styre fremdrift, planer, kostnader, risikovurderinger, ressurser og kvalitet.
- Samarbeide tett med agile PMO, områdetjenesteeieren, tjenesteeieren og, tverrfagligteam inkl. fagressurser og leverandører.
- Bidra aktivt til en løpende og god dialog rundt utfordringer knyttet til for eksempel ressurstilgang, interessenter, håndtering av usikkerheter og kvalitetsutfordringer, samt oppståtte avvik i fremdrift, kostnader, omfang, etc.
- Tilrettelegge for smidige utvikling med innføring av smidige metodikker som Scrum, Kanban o.l.
- Motivere alle involverte til å bidra til å oppnå prosjektets mål innenfor definerte krav og forventninger.
- Bygge og coache smidige produktteam
- Trene opp team(ene) til å bli selvstyrt og kryssfunksjonelle og bygge god teamdynamikk.
- Fjerne hindringer som kan oppstå for teamene’s progresjon.
- Tilrettelegge for kontinuerlig forbedring av arbeidsprosesser innad i team.
Kvalifikasjoner:
Dette må du ha:
- Høyere utdanning på minimum bachelornivå, men lengre, relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Gode kommunikasjonsevner på norsk
I tillegg er det en fordel om du har:
- Fordel med sertifiseringer for smidige rammeverk som for eksempel: PSM, CSM, ITPP, Prince2 Agile, SAFe, ISTQB agile
- Erfaring som Agile Coach, Scrum Master, prosjektleder eller produkteier
- Kjennskap til DevOps
- Fordel med praktisk erfaring med offentlig anskaffelser og erfaring innenfor SSA-avtaler
- Fordel med noe teknisk kompetanse
For å lykkes og trives i rollen, må du:
- Være en trygg leder og motivator for tverrfaglig team
- Ha gode gjennomføringsevner
- Ha gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter både med fagressurser og ulike beslutningstakere internt og eksternt
- Være selvstendig, initiativsterk, strukturert og løsningsorientert
- Bidra til et godt arbeidsmiljø og deling av kunnskap
- Tenke helhetlig og evne å sette deg inn i nye problemstillinger av faglig og forretningsmessig karakter
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Interesse for samfunnsutvikling, ny teknologi og nye arbeidsmetoder
Dette kan vi tilby deg:
- Frihet til å lede prosjekter på din måte fra A-Å
- Gode muligheter for kompetanseutvikling
- Lønn i henhold til statens regulativ som seniorrådgiver lønn fra kr 680 500 til kr 850 000. Noe høyere lønn kan vurderes avhengig av kvalifikasjoner.
- Fleksibel arbeidstid
- Et godt faglig og flerkulturelt arbeidsmiljø bestående av engasjerte medarbeidere med bredt sammensatt faglig bakgrunn og høy kompetanse
- Du vil, som ansatt i staten, bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange goder i tillegg til livsvarig alderspensjon og AFP: Du kan ha rett til økonomisk støtte hvis du blir syk eller ufør, du blir forsikret mot yrkesskade eller yrkessykdom, og du får gode betingelser på boliglån. Les mer om ansattgodene dine på spk.no/medlemskap-i-spk.
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) er et direktorat underlagt Arbeids- og inkluderingsdepartementet (AID). IMDi er et gjennomføringsorgan for integreringspolitikken, og skal som forvaltningsorgan og kompetansesenter styrke kommunenes, sektormyndighetenes og andre samarbeidspartneres kunnskap og kompetanse om integrering og mangfold, slik at kommuners og sektorers samfunnsoppdrag kan utføres best mulig. Direktoratets hovedarbeidsområder er bosetting av nyankomne med flyktningbakgrunn og oppfølging av introduksjonsloven, bidra til økt sysselsetting blant personer med innvandrerbakgrunn, dialog med minoritetsbefolkningen, tilrettelegging av offentlige tjenester, forebygging av tvangsekteskap, kunnskapsutvikling og -formidling. IMDi er nasjonal fagmyndighet for tolking i offentlig sektor.
Direktoratet ble opprettet 1. januar 2006 og har ca. 250 ansatte fordelt på kontorer i Narvik og Oslo. Ca. 35 prosent av IMDis ansatte har innvandrerbakgrunn. Direktoratet har i 2022 ca. 302,5 mill. kr. i driftsbudsjett og forvalter i overkant av 7,4 mrd. kr. i tilskuddsmidler.
IMDi ønsker å gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og det er et personalpolitisk mål å rekruttere personer med innvandrerbakgrunn. IMDi oppfordrer kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss uten hensyn til etnisitet, religion, kjønn, alder, seksuell orientering og funksjonsevne.
IMDi jobber for å realisere regjeringens inkluderingsdugnad om at 5 % av nyansettelser i staten skal være personer med nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en. IMDi er en IA-virksomhet, som innebærer at både arbeidsgiver og de ansatte forplikter seg til systematisk samarbeid for å oppnå mer inkluderende arbeidsplasser.
I samsvar med Offentleglova kan en søker offentliggjøres på søkerliste selv om han/hun har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Vedkommende vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Søknadsfrist | 04.05.2022 | |
Stillingsnavn | Prosjektleder | |
Oppdragsgiver | Integrerings- og mangfoldsdirektoratet | |
Arbeidssted | Tollbugata 20, 0152 Oslo, Norge | |
Fylke | Oslo | |
Ansettelsesform | Fast | |
Heltid/deltid | Heltid | |
Antall stillinger | 1 | |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett Offentlige tjenester / Forvaltning |
|
Sist endret | 26.06.2023 17:26 |